Rate this post

Często zdarza się, że firma, która posiada już w Polsce dobrą pozycję rynkową chce rozpocząć eksport swoich produktów (usług) za granicę i wówczas trzeba promocji np. online.

Określenie rynku docelowego

Przygotowanie kampanii Adwords w celu promocji biznesu na rynkach zagranicznych wymaga znacznie więcej pracy i wysiłku niż tworzenie kampanii reklamującej usługi lub produkty na polskich stronach internetowych w wyszukiwarce google.pl. Pierwszą czynnością jest wybranie rynków zagranicznych, które nas rzeczywiście interesują. Platforma Adwords pozwala reklamować się na wszystkich kontynentach w obszarze ponad 200 różnych państwa co daje niezwykle szerokie możliwości promocji biznesu. Należy jednak uświadomić klienta, czy aby na pewno chce pozyskiwać nowe zamówienia (klientów) z bardzo odległych zakątków świata, gdyż np. ewentualne koszty przesyłki mogą być niezwykle wysokie i wtedy handel stanie się nieopłacalny. Gdy już mamy ustalone docelowe państwa specjaliści Adwords mogą zająć się ustawieniem parametrów kampanii.

Ustawienia kampanii

Na początku należy zaprojektować odpowiednią strukturę konta z podziałem na poszczególne grupy reklamowe odpowiadającym konkretnych produktom (usługom). Im bardziej precyzyjna grupa (zbliżona tematyka słów kluczowych) tym można stworzyć lepsze treści reklam, zawierające opis produktów. Dla kampanii na rynkach zagranicznych koniecznością jest odpowiednie przetłumaczenie treści reklam. Najlepiej skorzystać z pomocy tłumacza, gdyż jeśli w reklamie będą błędy językowe to potencjalni klienci nie będą w większości przypadków klikać i CTR zostanie mocno zaniżone, co pociągnie za sobą wyższą średnią stawkę CPC za pierwszą stronę. Należy pamiętać także, aby ustawiona strona docelowa, była w tym samym języku co treść reklamy. Następnym krokiem jest zdefiniowanie interesujących nas słów kluczowych. Tutaj także potrzebujemy pomocy kogoś, kto biegle posługuje się językiem obcym, aby reklamować się tylko i wyłącznie na frazy dla nas wartościowe. Im bardziej precyzyjne frazy i większa ich liczba tym lepiej, gdyż wtedy możemy obniżać stawki CPC, aby pozyskać większą liczbę klientów (zamówień) najmniejszym kosztem.
Przy wyborze słów kluczowych najlepiej kierować się znanym narzędziem Google a mianowicie „Narzędzie propozycji słów kluczowych”, dzięki czemu dobieramy tylko takie słowa, która są wyszukiwane przez użytkowników. Bardzo istotną sprawą jest wyszukanie stron docelowych, na których to maja się wyświetlać reklamy. W tym przypadku serwisów można użyć innego narzędzia, czyli Google AdPlanner. Średnie stawki CPC dla stron zagranicznych są zdecydowanie wyższe niż w Polsce i należy mieć to na uwadze. Przykładowo w Szwecji i Norwegii słowa kluczowe odnoszące się do outsourcingu projektów IT oscylują w kwocie 12-16 zł za pojedyncze kliknięcie.
Stosując różne strategie doświadczeni specjaliści Adwords z biegiem czasu są wstanie skutecznie obniżyć średnie stawki CPC.

Zawsze korzystać z agencji interaktywnych mających duże doświadczenie w prowadzeniu kampanii za granicą, gdyż tylko w taki sposób można uzyskać dobry efekt zainwestowanych środków.